top of page

Employer branding

Søger I et strategisk og kreativt employer branding-bureau 

specialiseret i at forankre eller forandre jeres identitet og kultur gennem stærke fortællinger, kampagner, aktiviteter, SoMe, video, film og andet delbart indhold?

Book et uforpligtende inspirationsmøde

Udfyld formularen r, skriv til info@september-agency.dk eller kontakt os på telefon 22 17 61 21

Hvorfor employer branding?

I et konkurrencepræget jobmarked er det mere udfordrende end nogensinde at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere. Som HR-professionel, kommunikationsmedarbejder eller forretningsleder anerkender du sandsynligvis vigtigheden af at skabe et stærkt employer brand, der adskiller jeres virksomhed fra andre, men forstår du også vigtigheden af at kommunikere kreativt? 

Employer branding handler ikke længere kun om at vise virksomhedens fordele, goder og medarbejdere. Det handler om at tale til potentielle kandidaters hjerter og hjerner, engagere dem på et følelsesmæssigt plan og inspirere dem til at vælge jeres virksomhed som deres foretrukne arbejdsgiver. Og her er kreativitet et  afgørende parameter.

Lyden af September  

I dette afsnit af podcasten 'Giv ordet til' er Lasse og Mikkel fra bureauet inviteret ind til en samtale om employer branding, og hvorfor man bør arbejde kreativt, effektivt, autentisk og visionært, hvis man skal få noget ud af sin employer branding-indsats.

Kreativitet er den bærende søjle:

DIFFERENTIERING

Kreativitet giver jer mulighed for at differentiere jeres employer brand fra konkurrenterne. Ved at tænke ud af boksen og fremstille jeres virksomhed på en unik og autentisk måde kan I vinde opmærksomheden og skille jer ud blandt en masse andre virksomheder, der fisker i den samme talentpool som jer.

AUTENTICITET

Kreativitet giver jer mulighed for at vise essensen af jeres virksomhedskultur og værdier. Gennem engagerende historiefortælling, visuelt indhold og målrettede kampagner kan I kommunikere, hvad der gør jeres virksomhed speciel, og skabe en følelsesmæssig forbindelse til potentielle kandidater.

AMBASSADØRER

Kreativitet giver jeres medarbejdere mulighed for at blive brandambassadører. Når I skaber en kultur, der fremmer kreativitet og giver jeres medarbejdere mulighed for at bidrage med deres ideer og talenter, vil de stolt repræsentere jeres organisation, både online og offline.

KANDIDATER

Kreativitet forbedrer kandidatoplevelsen i hele rekrutteringsprocessen. Fra en visuelt appellerende karriereside og fængslende jobannoncer til alternative interviewteknikker og samtalestartere på eksempelvis messer eller konferencer kan I skabe en oplevelse, der afspejler jeres virksomheds kreativitet og efterlader et varigt indtryk hos kandidaterne.

FORANDRINGER

Kreativitet fremmer en innovativ og tilpasningsdygtig tankegang inden for jeres organisation. Ved at opmuntre til kreativ tænkning kan I generere friske ideer, omfavne forandringer og være et skridt foran i et foranderligt marked. 

Hvordan skaber man employer branding i virkeligheden?

Hvad er et arbejde, når arbejdspladsen helt eller delvist er rykket væk fra fællesskabet, ind på hjemmekontoret eller ud på LinkedIn? Hvad sker der med kulturen og arbejdsglæden, når automatiserede screeningprocesser overtager? Og hvad betyder det for virksomhedens image, hvis HR og kommunikation og marketing taler forskellige sprog? 

Hos September har vi en klar holdning til, hvordan man skaber og eksekverer Employer Branding både strategisk, kreativt og effektivt.

Vi kommer gerne ud og holder et 30- eller 60-minutters inspirationsoplæg, hvor vi viser eksempler på kreative måder at skabe et stærkt employer brand, der kan leve videre i jeres virksomhed.

Vi faciliterer også employer branding-workshops, hvor ledelse, HR, kommunikation, marketing og medarbejdere bliver involveret i udarbejdelsen af jeres EVP (employer value proposition) og kampagnestrategi.

Hvad laver vi egentlig?

Vi skriver EVP’er, skaber kampagner, producerer video og film, udvikler levende aktiviteter og installationer, hvor jeres medarbejdere bliver en medskabende del af historien. Her hjælper vi jer med at bygge et stærkt fundament, som I kan bruge til at engagere jeres medarbejdere, lære mere om de skjulte ædelstene i jeres virksomhed eller til at lade fremtidige medarbejdere vide, hvad det vil sige at være en del af jeres virksomhed.

September Agency

VI FORMULERER EVP’er

VI UDVIKLER KONCEPTER

VI DESIGNER KAMPAGNER

VI PRODUCERER INDHOLD

VI EKSEKVERER DET HELE

"Det er sjældent, at man møder et bureau, som både er strategisk og kreativt, og som samtidig kan reflektere ens ambitioner."

Tine Logan Strange, Brand and Communication Lead, Deloitte

Employer branding for Region Hovedstaden
Employer branding for Zendesk
Employer branding for Deloitte
Employer branding og intern kommunikation for TDC NET
Employer branding, eventdesign og film for Pedab
Strategisk kommunikation for Auditdata
Visuel identitet for Intelligate
Branding, film og strategisk kommunikation for CN3
Markedsføring, eventdesign og kommunikation for Crayon
Visuel identitet for Geoteam
Employer branding, storytelling og kommunikationsstrategi om Ringsted kommune
To veje til effektiv employer branding

Hvad enten I skal i gang med at bygge jeres employer brand, eller ønsker at eksekvere på en eksisterende strategi, har vi erfaringen og redskaberne til at bringe jer videre.

Forankring

Vi skaber en proces, hvor medarbejdere og ledelse inkluderes i formuleringen af jeres nye EVP (employer value proposition), som er grundstenen i netop jeres employer brand.

Herefter skaber vi en række tiltag og kreative kampagner, som sætter jeres EVP i spil over for medarbejdere og potentielle kandidater.   

Forandring

Med afsæt i jeres nuværende employer brand eller EVP skaber vi konkrete koncepter for nye kampagner og aktiviteter. 

Vi producerer og eksekverer effektivt og pragmatisk, så vi forandrer og forankrer undervejs, og man som virksomhed oplever resultater hurtigt.

En lus mellem mange negle

Employer Branding er en af de mest komplekse kommunikationsdiscipliner, der findes, eftersom den taler ind i og ud fra flere ansvarsområder i virksomheden, og fordrer at man evner at binde behov i intern kommunikation og HR sammen med muligheder inden for branding og marketing.

At lykkes med en effektiv employer branding-kampagne kræver derfor, at man har et godt overblik over virksomhedens behov og aktiviteter, men også at man har et kommercielt mindset og kontakter ud i forretning og til den øverste ledelse, så man kan få skabt de nødvendige forbindelser og sikre sig, at virksomheden prioriterer disciplinen. 

Gør man ikke det, kan employer branding hurtigt ende som en lus mellem mange negle, et kedeligt kompromis, som allerhøjest resulterer i en serie generiske medarbejderportrætter eller roll-ups, som ingen er glade for, og som i sidste ende kan gøre mere skade end gavn. 

Employer branding eller -advocacy

Employer branding er betegnelsen for virksomheders indsats for at markedsføre sig selv som en attraktiv arbejdsplads. Et employer brand er den reelle opfattelse af virksomheden som arbejdsgiver – blandt nuværende og potentielle medarbejdere. 

Employee advocacy er at give ordet til medarbejderne og lade dem stå for at skabe indhold, der viser deres faglighed, glæde og stolthed over deres arbejde og arbejdsplads. Det er en naturlig del af den tid, vi lever i, men ikke nødvendigvis et stærkt værktøj til at fremme eller udvikle virksomhedens kultur.

Det betyder imidlertid ikke, at man ikke kan engagere, involvere og aktivere sine medarbejdere gennem et stærkt employer brand.
 

Tværtimod mener vi, at en stærk employer branding-kampagne er med til at give medarbejderne noget både kreativt og håndgribeligt at tage fat i, dele og gøre til deres eget. På den måde spiller employer branding og -advocacy sammen og skaber nye muligheder for autentisk engagement.

Kreativ Employer branding med strategisk kant
bottom of page